ponyfeber

Direktlänk till inlägg 7 februari 2012

Novell: Min fina häst

Av Michaela Bieber - 7 februari 2012 08:27

Jag sitter på mitt rum, med fullt av tårar i hela mitt ansikte. Det känns som om jag aldrig kommer kunna sluta gråta mer. Det känns som om hela jorden kommer gå under. Det känns som om mitt hjärta är sönder i små, små, små delar. Som har spridit sig hela min kropp. Plöstligt hör jag att någon går upp för min trappa. Det är ett svagt ljud. Dörren öppnas, och in kommer min vän Elinor. Hon går fram till mig och sätter sig bredvid mig på sängen. Hon tar sin arm runt mig. Jag skakar av hennes arm, och börjar gråta ännu mer. Elinor tar ett djupt andetag.

- Din mamma ringde vetrinären och dem sa att allt har gått bra, men...

Jag slutar gråta, och plöstligt känns det som om det finns ett hopp. Jag börjar känna mig varm i hela kroppen. Jag är helt tyst, och jag går mot garderoben och sätter på min rosa One Piece. Jag tar Elinor i armen och drar med henne till dörren. 

- Vänta Bella!

Jag vänder mig om och tittar på henne med stora ledsna ögon. 

- Vad är det? säger jag tyst.

- Du kommer inte kunna träffa henne innan på torsdag.

Då börjar mina tårar åka ut genom mina stora blåa ögon igen. Men det känns ändå rätt att åka till henne. 

- Elinor, säg till mamma att vi åker om 30 min.

- Men jag sa ju...

- Just nu struntar jag i vad du sa och alla dem andra sa.

- Jag vill bara till min häst!

- Okej jag går till din mamma.

Jag känner mig jätte dum som var så dum mot Elinor. Hon ser ju bara upp till mig. Men just nu vill jag bara till min häst, som kanske dör inom 1 vecka?

Jag går fort ner till köket och tar ett glas juice och en skinkmacka. Sen går jag till badrummet och sätter upp håret i två flätar snabbt, och borstar tänderna. Sedan tar jag på mina vita converse. 

- Elinor kom! 

Elinor springer ner för trappan.

Jag ser att hon är ledsen. Igentligen vill jag be henne om förlåt, men efter det jag sa till henne vågar jag inte be om ursäkt. Jag säger nog förlåt när allt detta är över, tänker jag för mig själv.

- Elinor tar på sina blåa converse med och tar mig i handen.

- Bella.

- Mmm, säger jag sakta.

- Immi  kommer att klara sig, det lovar jag. 

Jag tar ett steg närmare Elinor och kramar om henne. 

- Tack...


 
 
Michaela

Michaela

7 februari 2012 09:11

Detta är det första kapitlet. I min novell Min fina häst. Hoppas ni kommer att gilla den. Jag kommer att skriva den på tis och fredagar. Hoppas iaf att ni gillade det här kapitlet, för nästa kommer bli ÄNNU bättre!:)

http://w

 
Lovisa

Lovisa

9 februari 2012 20:04

Superbra var den!

http://ponnnybus.bloggplatsen.se

Michaela Bieber

10 februari 2012 18:23

Tack så mkt Lollo.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Michaela Bieber - 17 mars 2012 16:25

Hej bloggen! Idag är det sista inlägget jag skriver i dej<3 JO jag har bestämmt mig... Det är inte så kul och sitta och skriva inlägg som ingen kommenterar eller ens kollar! Då skriver man igentligen bara saker i ONÖDAN! Men nu till våren så ska j...

Av Michaela Bieber - 1 mars 2012 09:38

Hej Bloggen! Här kommer lite bilder påmin nya hårfärg<3 Blev den nya hårfäregen en Hiss elr Diss? Ska på bio idag och kolla på Alvin och gänget 3! Det ska bli roligt. SEn har jag väll inte mkt mer att säga ha en rolig dag! Puss<3     ...

Av Michaela Bieber - 29 februari 2012 16:55

Hej Bloggen! Idag åkte jag skridskor med min syrra och hennes kompis.<3 Inte bra is men man kunde åka på den, som tur var. Färgade håret igår till Mahogny. Blev jätte fint.<3 Ska lägga upp senare en bild som jag har tagit idag. Man ser färgen b...

Av Michaela Bieber - 28 februari 2012 10:05


Hej bloggen!  KLARAR INTE AV ATT LÄNGTA SÅ MKT! Jag har så mkt att längta till... 1. Bio Idag 2. Milo kommer idag 3. Bio på torsdag 4. Bli klar med läxorna 5. ÅRE! nästa vecka   Så mkt ska jag längta till, så just nu sitter jag bara...

Av Michaela Bieber - 27 februari 2012 20:03


Hej bloggen! Idag var jag hoss mina små hästar och pyssalde om Fenja och Balder. Dem var så otroligt snälla!<3 Sen har jag varit utomhus och lekt med min syrra. Vi garrvade typ ihjäl oss. Men sen nu på kvällen fick jag höra att vårann grannes hund...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Avgudar den!
 Den bästa bloggen ever
 Läser den varje dag
 Den är bra
 Sådär
 Inte så bra
 Väldigt dålig
 Den sämsta bloggen ever!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards